Tạp chí

Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển

(Journal of Health and Development Studies – JHDS)

Trường Đại học Y tế công cộng

Tiếng Việt / English
Đăng ký Đăng nhập

ISSN (Print): 2588-1442

https://jhds.edu.vn

  • Trang chủ
  • Phạm vi xuất bản
  • Hội đồng biên tập
  • Hội đồng tư vấn
  • Dành cho tác giả
  • Gửi bài
  • Xuất bản
    • Các bài báo mới nhất
    • Tất cả các số báo
  • Thông Báo
    • Thông tin hoạt động khoa học
    • Thông báo của Tạp chí
    • Liên kết hữu ích
    • Đối tác của Tạp chí
Trang chủ > Tập 09, số 01-2025 > The role of schools in detecting and responding to child maltreatment: A collaborative approach for evidence-based policy development in Switzerland and Vietnam

The role of schools in detecting and responding to child maltreatment: A collaborative approach for evidence-based policy development in Switzerland and Vietnam

  • Mã bài báo : SKPT_24_076
  • Ngày xuất bản : 28/02/2025
  • Số trang : 111-121
  • Tác giả : Le Minh Thi
  • Lượt xem : ( 151 )

Danh sách tác giả (*)

  • Le Minh Thi 1 - Hanoi University of Public Health
  • David Lätsch 1 - Zurich University of Health Sciences, Switzerland
  • Nguyen Thanh Huong 2 - Hanoi University of Public Health

Introduction: Child abuse and neglect are serious issues in both low-to-middle and high-income countries. Victims face significant short-term and long-term developmental problems, and the economic impact on society is substantial due to productivity losses and high costs in health care and social services. In Switzerland, around one in six adolescents experienced some form of child abuse or neglect last year, while in Vietnam, this number is estimated to be about 50%. Despite these high rates, many victims, especially in Vietnam, do not receive professional help.

A significant challenge in addressing child maltreatment is that many victims do not disclose their experiences, often due to lack of trust in available support systems. School personnel, such as teachers and social workers, can play a crucial role in identifying and supporting these victims, though the factors influencing disclosure and the effectiveness of school responses vary widely.

Objectives: This study aims to improve understanding and responses to child maltreatment in Switzerland and Vietnam by combining quantitative surveys and qualitative interviews with students, school professionals, and experts. The goal is to develop evidence-based policy guidelines to enhance prevention and response efforts in secondary schools, tailored to each country's context by applying a collaborative approach for evidence-based policy development in Switzerland and Vietnam.

  • DOI : https://doi.org/10.38148/JHDS.0901SKPT24-076
  • Chủ đề : Xã hội học
  • Loại bài báo : Phương pháp nghiên cứu
  • Chuyên nghành : Chuyên Ngành Y

File toàn văn

Chưa có mã code, vui lòng liên hệ để nhận mã theo số điện thoại : 0246 266 3024 - Email : jhds@huph.edu.vn

  • Thông tin liên hệ : Le Minh Thi
  • Email : lmt@huph.edu.vn
  • Địa chỉ : Hanoi University of Public Health
  • Từ khóa :
  • Child maltreatment
  • school
  • collaborative approach
  • Vietnam
  • Switzerland.

Bài báo liên quan

  • The role of schools in detecting and responding to child maltreatment: A collaborative approach for evidence-based policy development in Switzerland and Vietnam
  • Effectiveness of leanpro peptizer nutritional supplement for people with poor nutrient absorption
  • Customer experience at the 2nd branch of Vaccination Clinic - Hanoi Medical University in 2022 and associated factors
  • The impact of health financing policies on the service delivery at the grassroots level: A case study in Vietnam
  • Challenges to the pilot implementation of buprenorphine treatment for people with opioid use disorder in Vietnam 2019-2020
  • Trends in lung cancer incidence and non-small cell lung cancer diagnosis (2008-2022): A global and vietnamese perspective
  • Classification of medical solid waste and some related factors in clinical departments at K Hospital Tan Trieu Branch 2024
  • Burden and Causes of Death Among Children Under Five: Analysis of Death Registration Data from the Community in Lao Cai Province 2022–2023
  • Community health workers’ interaction with people who use drugs in Dien Bien in 2019
  • Pilot survey on blood lead levels in non-occupationally exposed workers at a CDC in Vietnam using the GF-AAS technique
  • Knowledge, attitudes, behaviors and some factors affecting the behaviors of using electronic cigarettes among students in four high schools in Viet Tri city, Phu Tho province, 2024
  • Work engagement and associated factors among clinical nurses in Pho Noi General Hospital, Hung Yen Province, Vietnam, in 2022
  • DANH MỤC KHÁC
    • Liên kết hữu ích
    • Thông báo
    • Tin tức sự kiện

Bài viết mới nhất

  • Một số trang web hữu ích đối với các nhà khoa học
  • Dành cho chuyên gia
  • Tạp chí Khoa học Nghiên cứu sức khỏe và Phát triển duyệt tối đa 1,0 điểm ngành Y trong Danh mục Tạp chí khoa học được tính điểm của Hội đồng giáo sư Nhà nước
  • CHÚC MỪNG NGÀY BÁO CHÍ CÁCH MẠNG VIỆT NAM (21/6)
  • GS.TS Hoàng Văn Minh - Hiệu trưởng Nhà trường 'lọt top' nhà khoa học có chỉ số trích dẫn hàng đầu thế giới

Bài viết nổi bật

  • Phần mềm dùng trong xử lý và phân tích số liệu được nhiều người sử dụng
  • Phần mềm dùng trong tìm kiếm, quản lý và trích dẫn tài liệu tham khảo Endnote
  • Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển, Trường Đại học Y tế công cộng mời gửi bài báo khoa học
  • Tìm kiếm nâng cao
Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển

TẠP CHÍ KHOA HỌC NGHIÊN CỨU SỨC KHỎE VÀ PHÁT TRIỂN

Cơ quan chủ quản: Trường Đại học Y tế công cộng

Giấy phép hoạt động tạp chí: 38/GP-BVHTTDL do Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch cấp ngày 19/5/2025

DOI: 10.38148

Điểm HĐGSNN: 1,0

Địa chỉ: Trường Đại học Y tế công cộng, 1A Đức Thắng, Bắc Từ Liêm, Hà Nội
Website: https://jhds.edu.vn
Email: jhds@huph.edu.vn                   Điện thoại: 024.6266.3024

Tổng biên tập: PGS.TS.BS. Nguyễn Ngọc Bích

Chia sẻ
  • Privacy Policy
  • Accessibility
  • Design by Lienketso.vn